tisdag 23 maj 2017

Äntligen!

Nu, efter nio månader är så äntligen allt klart med arvskifte, husförsäljning etc. 9 långa månader fyllda av stress,  jobb, ilska  och emellanåt en gnutta vanmakt. 
Igår kom beskedet att alla skrivit under att de är nöjda så det blev en flaska bubbel på det fast det var måndag!
Det har varit svårt att ta tag i något annat då detta har upptagit så mycket, både i tid och rent känslomässigt.  På söndag ska jag hämta farmor och åka till minneslunden. Jag har inte varit där en enda gång för det har känts så oklart men nu ska jag köpa en fin sommarblomma och åka dit.
Sen ska jag gå vidare. Kanske blir det lite förändringar då man tänkt om gällande prioriteringar i livet. Det är kort och ibland kortare än man räknat med. Ekorrhjulet rusar på och jag vill ha ut mer av den korta stund vi fått här på jorden.
Nu är en bra tid att passa på att ta tillvara.  Solen värmer och äntligen grönskar det och den bästa av årstider är här!
Fix i trädgården och landet. Mycket grilla blir det och på torsdag åker jag med bästaste Lena till Mariehamn på en 2 dagars spa-resa och det ska bli underbart!
Sen blir det ju lite mer ledigt när nationaldagen kommer och sen kan man börja ana semestern i kulisserna! Ett tjoho på den!
Nu ska jag återvända till lunchdisken men snart är det em och jag ska hämta mina nya glasögon!  Det blir spännande!

1 kommentar: