måndag 7 augusti 2017

3 försöket

Blogger och jag är inte överens. Först var det bara svarta rutor av mina foton. Sen när jag fick till dem och mitt första inlägg på månader så gick det inte att publicera.
Sparade då och ominstallation av appen.
Tror ni det sparade inlägget fanns kvar?
Suck!
Provar sista gången annars är det nog inte meningen!

Mannen återgick till arbetet idag. Jag har en vecka till! Tjoho på den!
Vi har åkt husbil. Närmare bestämt ca 150 mil från Malung i norr till Västervik i söder.
Många fina platser, goda vänner, fiske och lite dans har det blivit.
Några mindre roliga mil oxå då sökandet efter den perfekta platsen oftare slutar på en skumpande grusväg utan vändmöjlighet för en 3 tons husbil!
Eller så talar förbudsskyltar om att man inte är välkommen, men det får bli ett eget inlägg om det!
Men en sen eftermiddag hände det. Vi hade åkt sakta utmed en sjö precis vid gränsen Dalarna/Värmland och spanat.
En stranbit precis vid sjön en bit från vägen. Glada parkerade vi. Vi vevade ut markis och tog fram utemöblerna och slog oss nöjda ner med ett glas vin.
När vi suttit en stund anar vi något en bit ut i sjön.
Är det en kanot? Nej det är 15! Vi har stannat precis vid upptagningsplatsen för en kanotled 😁 så nu anländer 30-talet  franska ungdomar som ska bära sina kanoter till iläggsplatsen 100 meter nedströms. Där sitter vi och de passerar vårt bord och undrar nog lite... Vi ler lite generat och säger hurtigt hello, hello!
Till sist kommer deras svenska ledare som förklarade att det var barn till såna som jobbade på utrikesdepartementet och de 10 dagars upplevelse i svensk natur. Ja, vi med 😁
I övrigt har vi bl a upplevt snöskoter på Klarälven, motorsågstävling med monstersågar, fina bilar, hälsat på massa husbilar för så gör man😉 ätit lite för mycket och druckit lite för mycket (och shoppat lite för mycket)
Imorgon var meningen att vi skulle åka till brorsan i Stockholm men de fick lite ändrade planer så jag tar med yngsta till Himmelsby spahotell en natt i stället!
Nu ska jag trycka på publicera.  Ser ni det här lyckades jag!

Fast inte riktigt för fotona vägrar! Får lägga upp dem separat!

1 kommentar:

  1. Det är så det brukar vara när man är ute och åker med campingekipage. Mest roliga upplevelser och fina platser men ibland lite mindre kul saker också. Ni verkar i alla fall ha haft det härligt oftast :) Ska bli kul att få se bilderna senare.

    SvaraRadera