onsdag 6 september 2017

Hjärtan och trumpeter

Häromdagen ringde mannen sjukhuset då det nu snart gått 6 av de utlovade 3-4 månaders väntetid på operation.
Visst, det var semestertider och vi var tacksamma att vi fick sommaren!
Men det hänger ett litet orosmoln i bakgrunden då vi ändå vet att operationen är i faggorna.
Jodå, han låg långt fram i kön och troligen till månadsskiftet ska det vara dax. Plötsligt blev det väldigt konkret och det blev snabbremiss till tandläkaren då de upptäckte att de glömt det. Det är väldigt viktigt att man inte har några infektioner i munnen, de kan sätta sig på hjärtklaffarna.
Så nu väntar vi på brevet som bekräftar datumet.  Nervöst men samtidigt skönt att det blir av. Efteråt ska ju allt bli som hos en fullt frisk person.

Samtidigt går tiden fort och hösten knackar på.  Min fest som var så långt fram i tiden börjar helt plötsligt bli aktuell att börja planera.  Svärsonen tog en liten shoppingtripp till Tyskland häromdagen så jag passade på att beställa lite! Det blir ju väldigt mycket billigare!
Ska boka upp någon kväll med mina allierade så vi får planera lite!

Idag när jag kom hem tyckte jag att jag såg ett visset blad på min änglatrumpet.
Den har inte varit så rolig på hela sommaren och någon insekt äter metodiskt upp bladen. Men minsann, en blomma så här på sensommaren!
Kanske finns hopp om mer nästa sommar då😁

2 kommentarer:

  1. Ja, du vet ju hur väl jag förstår att väntan är jobbig. Men det verkar som om det inte dröjer så väldigt mycket längre nu. Klart ni är lite nervösa men allt kommer att går bra och sedan, efter en tids återhämtning, hoppas jag att han ska må mycket bättre.
    Kul med festplanering. Synd bara att jag inte är fit for fight. Men jag önskar dig en riktigt kul fest och det är jag säker på att det blir :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli skönt när det är över!
      Ja, hade du varit pigg och kry hade du varit med och planerat!

      Radera