torsdag 22 maj 2014

Shopping

Högsommardag med 28 grader! Längtade hem för att slänga mej i solen efter jobbet men väl hemma var det närmare 40 grader på altanen!  Tog med dottern på shopping istället och solade en stund när vi kom hem.

Det som stod på önskelistan var ett par vita jeans.  Kan tyckas en simpel sak men så var det inte!
Det är nämligen ålskinn de säljer.  Jag har inget emot tajt men när de är så smala att foten inte ens går att få ut nere i byxbenet. Inte ens Lindex eller Kappahl hade vanliga normala brallor! Hittade ett par som satt snyggt över rumpa o ben men då var de i low waist modell vilket innebär att magen lägger sej sådär lagom snyggt över linningen.

Men skam den som ger sej!  På Cubus fanns ett par snygga och välsittande 3/4 byxor. En riktigt ceriserosa skjorta hittade jag oxå.  Bara brännan som fattas nu!

1 kommentar:

  1. Jag har kommit förbi det stadie där jag provar kläder som jag hoppas ska passa men som jag är minst 10 år och flera kilo för mycket för. Men du är ju lite yngre så du försöker väl fortfarande ;) Det är skönt när man har accepterat sin storlek och modell, det blir liksom roligare att handla då. Kul att du hittade något du gillar till slut. Kram!

    SvaraRadera