måndag 2 juni 2014

Strålande söndag!

Sol och dryga 20 grader.  Lämna alla måsten, packa matsäck,  gräva mask och ta med sej dottern till bryggan för solning och lite mete.

Blåste hård nordanvind så vi åkte till Sandviksbryggan där berget skyddar lite.
En liten abborre samt 2 mört var det som erbjöds (de fick hoppa i igen) .
Men lite solbränna och korv och bröd var inte fy skam!

Läste min bloggvän Ingrids Fb status igår.  En sån där status där man anar att ngt fruktansvärt tragiskt hänt. Läste på hennes blogg att hennes man omkommit i en arbetsplatsolycka.
Kan ni föreställa er känslan när det ringer på dörren och det står polis och präst där...
Hur många tankar hinner passera?

Jag har varit sur på min gubbe ett par dar men då kände jag att jag inte kunde fortsätta.  Tänk om något skulle hända och man inte slutit fred.
Robert Broberg sjunger en sång som heter just Somna aldrig osams.

Så var rädda om varandra och sura inte längre än nödvändigt (karlar fattar sällan varför iaf ;-)

1 kommentar:

  1. Det ger mig styrka att veta att vi var lyckliga och att vi hade så mycket kärlek. Tack Anette för att du bryr dig och känner med oss <3

    SvaraRadera