fredag 15 augusti 2014

Augustifest

Bara jag och dottern hemma. Gubben är hos kompis ett par dagar och spelar in musik. Här väntar augustifest. Ja, lite marknad och sen kl 22 musikfyrverkeri. Det är ju samma visa varje år men lite kul att strosa runt lite.
Veckan har rusat fram och det har gått bra på jobbet. Dock är det nya rutiner i upphandlingarna från kommunen och blev varse om att allt städ är borttaget från köket. min toa får jag städat men i övrigt så ska jag göra allt själv. Typ 40 kvm kök, omklädningsrum samt alla kylrum, torrförråd och diskrum.
Om jag har mer arbetstid? Nixpix. Bara att jobba på!
Glada och tacksamma förskolebarn har jag dock. De väntar alltid på att jag ska komma ut efter maten så de får säga tack. En lite pojke sa i onsdags när jag bakade att det doftade ljuvligt...! Ja, de använder flitigt nya ord de lär sej!
Nu på med gympaskorna så får det bli promenad ner till stan!
Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Tur att du har små glädjespridare omkring dig som kan lätta upp lite när du sliter som mest.

    SvaraRadera