lördag 24 oktober 2015

Trädgårdsdag

Livet springer på väldigt fort just nu. fredagar och söndagar avlöser veckorna i en rasande fart. Mer än halvvägs på väg i dans-kursen och förra gången kändes det verkligen som det börjar funka lite! Mannen och jag skulle träna när vi kom hem men då blev allt galet. Efter lite ändringar i taktarbetet tror jag dock att vi kommit på god fot ;-) med varandra!
Blir att ut och testa kunskaperna vartefter och sen får vi se om det blir fortsättningskurs eller ej!

Idag har jag idkat trädgårdsarbete hela dagen. Krattat och fixat lite fint. Jag trivs att vara ute och dona och kan bli en riktig liten arbetsmyra när andan faller på!
Nu har vi precis ätit middag, stuvad potatis och isterband. Lite dansträning tror jag vi ska hinna med och så är det Så mycket bättre att slöa i soffan till sen!Efter en dag med mycket kroppsarbete tror jag att klockan inte blir så mycket innan Humle & Dumle halvsover i soffan! Sen är det den där söndagen här igen! 
Höstlov väntar för skolbarnen och lite mindre barn på förskolan tror jag att jag får oxå. Har laddat upp med spökmeny och ska ta med lite av mina Halloween saker och rigga lite!

Nästa vecka har jag massor att ta tag i för övrigt. Trots att jag mestadels slutar klockan ett om dagarna så räcker inte tiden till. Måste öva på produktpresentationen till vårt forever-event och beställa lite varor. Den 21 november ska Josefine och jag stå på en julmarknad så behöver ha lite produkter hemma tills dess. Ska göra balkongen lite redo för vinterhalvåret och så ska farmor ha sin allhelgona-tur till kyrkogården. Ja, tur man inte är sysslolös :-D
Nu blir det en tur i duschen. Tycker det känns som det kryper överallt när man krupit omkring bland löven!
Ha en fin lördagskväll!


2 kommentarer:

  1. Så fint du gör. Tar det slut på pyssel i trädgården hos er så kan du fortsätta i Mjölby :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, har ju ganska många kvm här så jag tror jag klarar mej men tack för erbjudandet ;-)
      Idag blåser det lite så gräsmattan ser nästan ut som innan jag krattade den!

      Radera