söndag 17 april 2016

Fantastiskt vyer

Ögonen känns som John Blund kastat hela sandsäcken i dem och synen är något bättre än om jag skrivit utan glasögon!  Igår kändes de torra och överkänsliga så tror att det är lite vårallergi som spökar!  Nåja, ska försöka få till ett inlägg! 
Vaknar idag till en mulen dag. Har hört regnet smattra hela natten.  Får se om det släpper upp då mannen och jag tänkte ta en cykeltur. 
Skulle väl passat på igår men dagen fylldes med matlagning och bakning! Dock tog jag en liten promenad när solen tittade fram och förevigade några fina vårbilder! 
Känner mig otroligt tacksam över tillgången till sån här natur precis runt hörnet och det är en lisa för kropp och själ att gå här och släppa tankarna fria.
Önskar er en fin söndag! 

6 kommentarer:

  1. Jag skulle också vara tacksam för sådan natur. Grattis till dig för att du får ha det så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Ingrid, bara att kunna sitta på berget och se ut över vattnet är otroligt skönt men du vet ju som bott vid vattnet!

      Radera
  2. Fina bilder :-) vär söndag var inget att hurra för vädermässigt förens det nästan var dags att gå och lägga sig, då kom solen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man får verkligen ta tillfällena i detta aprilväder! Nästa lördag är det "vårstädardag" i föreningen med ärtsoppa till deltagarna och det utlovas 2 plusgrader....Sa jag att det serveras punch till ärtsoppan ;-)

      Radera
  3. Underbara bilder och så härligt att kunna vara vid både skog och vatten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Ina, det här är ganska perfekt. Lugn o ro, 3e huset vid återvändsgata. Sjö, båt och badberg! Och köpcentrum 7 minuter bort!

      Radera