söndag 24 april 2016

Trädgårdsdag

Igår var det trädgårdsdag här i området.  Mannen frågade häromveckan om jag ville vara med och det kändes väldigt bra.  Officiellt med som flickvän! Lite larvigt kan en del tycka men för mig är sånt viktigt.  Det är ett accepterande att jag är delaktig och förhoppningsvis ett bevis på att vi har en framtid här.
Dagen innebar för min del att kratta! Det är ett stort grönområde och många skottkärror blev det! Det fikades, åts korv med bröd och avslutades med ärtsoppa och punsch.  En del var nog mer delaktiga i just den sociala biten att fika och äta än jobba men vi fick gjort det vi skulle!
Fick oxå stifta bekantskap med nya människor som verkade väldigt trevliga. Det känns som jag fastnar mer och mer här och det känns bra. Det här är ett liv som passar mig  och att man har en karl som det funkar med är ju guld värt.

Snart är det dags för friträning och ska vila 5 minuter på soffan.  Lite värk i armarna idag efter trädgårdsarbetet igår samt att det är en förkylning som försöker tränga sej på. Hoppas kunna mota tillbaka!
Ha en skön söndag!

1 kommentar:

  1. Jag blir så glad för din skull och du är värd att få ha ett liv där du trivs och med mannen du vill ha. Jag kan se framför mig hur du sprudlande av glädje och energi ger dig i kast med arbetet samtidigt som du minglar runt bland alla grannar. Jag tror att det är helt rätt för dig :)
    Kram <3

    SvaraRadera