tisdag 4 oktober 2016

brrrr




Brrrrrr!
Lite höstfint!

Fick skrapa rutan i morse. Brrr, är inte redo! Annars knallar livet på, ja eller rusar känns mer som en korrekt beskrivning. Måndagar och fredagar. Livet däremellan går åt att skriva ner för annars vet man knappt att det hänt! Fick höra från chefen idag att min önskan om att gå upp i tid snart kunde bli verklighet. Känns både positivt och mindre roligt. Det är ju inte för att jag vill vara kvar flera timmar längre utan det är ju för att ekonomin ska bli bättre. Men så tänker jag att det är bra att ha en grundanställning på 100% också.
Häromdagen bokade jag en resa till London. Tanken var från början att bjuda mina ungar på en veckas solsemester när bouppteckningen var klar. Om ingen visste det så är priserna hutlösa på höstlovet! Jag betalar inte dubbla priset för att komma iväg utan då tar vi det en annan gång. Nu bokade jag flyg och hotell samt musikalbiljetter till Michael Jacksons Thriller! I övrigt på 3-dagars schemat står Westfield shoppingcenter, China Town, afternoon tea och Londons bästa Fish & Chipsställe.
Hoppas vädret är drägligt så man kan få en fin upplevelse! Yngsta dottern informerade om att den veckan vi åker är det dessutom Bonfire night vilket innebär fyrverkerier över hela London.
Men fram till dess är det lite vardag kvar samt bouppteckning nästa vecka. Den känns jobbig då alla barn, helor, halvor och ingifta är kallade och man vet inte vad som gäller och är rädd för osämja. Borde inte bli men... när pengar kommer på tal kan mycket läggas åtsidan har vänner berättat. Hoppas allt blir bra.

1 kommentar:

  1. Vad härligt att ha en londonresa att se fram emot och ännu bättre med det sällskapet <3

    SvaraRadera