söndag 12 januari 2020

Första fisketuren 2020

Ja, den här ”vintern” har ju hittills varit mer än mild. Jag klagar inte då jag inte är någon snöälskare men tyvärr innebär ju det milda vädret även ofta blåst vilket gör det mindre skönt att vistas utomhus trots flera plusgrader.
För en fiskeidiot som jag har ju möjligheten varit stor att fiska mer denna vinter då ingen is ligger ens på sjöarna. Men med mildvädret kommer som sagt blåst och ganska rejält. Lördagsnatten blåste kuling men väderprognosen visade 9 plusgrader och en hel del sol till idag. 12-13 sekundmeter är ändå rätt blåsigt så frågan var ju om det fanns chans till lä ute vid Bodaviken.
Lite kaffe och kexchoklad i väskan samt varma kläder så styrdes kosan norrut eller kanske mer nordost om man ska vara geografiskt korrekt😄

Det var fler som tänkt tanken för vid strandkanten stod ett gäng med havsöringssugna fiskare.
Det verkade inte som om någon fått något men vi hade tur att det var lä precis där så en skön tur och premiär fick man och kaffet smakade bra!
Då inget kallare väder verkar vara i antågande än så hoppas jag vädret är skapligt nästa lördag så ska jag prova igen😊


1 kommentar:

  1. Jag har aldrig varit med om en liknande vinter här uppe och jag hoppas innerligt att det blir bättre framöver. Mer snö och mindre is vill jag ha :D Skönt att ni hittade en bra plats i lä och frisk luft är ju inte dumt :D
    Kram

    SvaraRadera