fredag 20 augusti 2021

När det vänder

Ibland får bloggen tjänstgöra som kurator och allt man skriver om är inte spegelblanka vatten och fina gäddor. Det här är ett sånt inlägg och att skriva av sig lite underlättar. Jag har haft en fantastisk sommar och jag väljer att se det så. Finns så mycket mer att önska men ingenting kan förminska det faktum att jag haft det underbart! Att få förmånen att träffa någon som delar mina intressen, som är speciell, lite udda, precis som jag. Knasig säger han  Framtiden hade ett ljusare skimmer och jag kände ett hopp om att få dela den med någon som uppskattade mig för den jag är och delade mycket av det jag älskar. Vi har fiskat, varit i naturen, pratat hål i huvudet på varandra och älskat innerligt. Han släppte in mig i sitt liv och jag klev in. Jag är spontan och kan ha lite bråttom men det kändes verkligen fint och så rätt. Så försvinner allt. Visst det har varit lite bumpar på vägen. Kanske fler om jag ser bortanför det rosa skimret man levt i. Men inget jag inte trott vi klarar av. Vi, tänker jag. Vi fixar det här tillsammans. Lite trasig var han men då hade han ju inte träffat mig! Envisa, hjälpsamma, fixande, stöttande jag. Med min kärlek i ryggen kunde han känna sig trygg nog att jobba med det som skymde sikten för oss. Men tvivlen är för stora och demonerna större än jag förstått. Han är inte redo. Kanske inte kommer bli om han inte utmanar och besegrar dem. Eller åtminstone kuvar dem. Jag önskar jag varit stark nog att stötta och jag önskar han låtit mig. Han vill inte vara ett "projekt" och jag förstår vad han menar. Det är mer än jag kan hantera och även om jag är en stark person så tänker jag inte bränna ut mig. Så jag får stå tillbaka. Hoppas han finner styrka och vilja att göra något. Inte bara krypa tillbaka under sin sten. Vänta. Och sen komma fram om några år igen och testa om det bär för kärlek. För gör det inte det läggs ytterligare ett nederlag till listan och det gör inget bättre. Men jag är inte bitter utan tacksam för vår tid. Han har lärt mig mycket på kort tid och lärt mig uppskatta enkla saker i livet såsom att en påse Turmat i båten kan vara underbart och gör att man kan få nörda med sitt fiske många timmar till utan att behöva gå iland Så vi båda får minnas det bra och gå vidare med våra liv.

2 kommentarer:

  1. Bloggar är bra till mycket och att skriva av sig är ofta terapeutiskt. Ännu en erfarenhet som kan kännas både tung och svår men i längden kanske den är berikande. Den har i alla fall, som du skriver, varit fantastisk medan den varade.
    Kram <3

    SvaraRadera