måndag 30 augusti 2021

Fiske med vänner

Vänner. Ja, några har man att prata, promenera och hänga med. Ett par stycken kan tänka sig att nörda en dag i en båt med mig! Ofta känner jag så. Att olika vänner fyller olika funtioner i ens liv! De två senaste helgerna har det varit mina vänner Camilla o Jesper som jag hängt med. Camilla är friluftstjej och kom ut en helg till husvagnen. Vi hann med både att prata om livet, dricka och äta gott samt åka båt och fiska! Vädret var kanon så det var en energigivande helg!
Den här helgen hörde min kompis Jesper av sig och frågade om jag ville följa med till ett närliggande vatten där det var bra med fiske. Då äntligen veckans regnande hade lugnat ner sig så tog vi söndagen till att ge oss ut på böljan blå! Det var lite speciellt att fiska i strömmande vatten vid en kraftstation och jag var glad att inte behöva köra båten själv! Han fick ganska snart 2 fina abborrar på närmare kilot och fyra gäddor under dagen. Själv kom fiskefärdigheterna på skam och jag lyckades bara lura upp en lite randig krigare ur djupet! Men bra samtal, matsäck på bryggan och en fin naturupplevelse blev det! Naturligvis ska det provas igen då det även finns gös i sjön som fortfarande står på min önskelista!

1 kommentar:

  1. Jag är glad för din skull att du har vänner som delar ditt fiskeintresse och som du kan ge dig ut på äventyr med :D
    Kram

    SvaraRadera