lördag 14 maj 2022

Vilket drömliv ni lever

Ja, vilket drömliv säger flera i vår omgivning. Till viss del är det absolut så men det handlar mest om att göra det vi älskar och ta vara på det vi har möjlighet till. Jag har haft förmånen att träffa någon som värdesätter sådant lika mycket som mig och är generös och gör mig delaktig i sitt liv på alla sätt utan baktanke. Hans vilja, driv och generösa sätt gör att vi tillsammans kan göra så mycket mer saker än jag kunnat göra själv. Världen är orolig nu och att ha gjort sitt livs affär med husköp i börsras och stigande räntor är väl något vi tänker på men samtidigt kan vi inte göra ett dugg åt saken mer än ta hand om vårt liv så gott vi kan. Vi hade planerat ett Gotlandstur nu till Kristi Himmelsfärdshelgen. Kombinerat jobb och semester var tanken men snopna blev vi att det var fullbokat! Nu blir det att planera om så just nu kollar jag efter trevliga ställen i Dalarna för fiske och fina hojvägar! Det blir en enklare resa med tält och kanske någon övernattning i stuga. Vi får se! Mannen ska troligen ta en Norgetripp samt en resa på motorcykeln på Vildmarksvägen i sommar. Dessa gör han med sina vänner då jag känner att vi åker så mycket ändå att han gärna får fara iväg på egen hand oxå! Sommaren kommer gå fort och vi har ett inflyttningsdatum till vårt nya hus! Sista veckan i oktober ska vi få nycklarna och vi kan säga att vi längtar! Det planeras för solpaneler och laddstolpe till bilen. Känns som smarta investeringar i dagsläget! sen får vi hoppas börsen vänder uppåt för till nästa vår har vi en grovplanerad tomt att börja fixa till. Vi har inte bestämt precis hur det ska bli men det lutar åt ett stort trädäck. "Trädgården" får nog bestå av urnor och krukor. Kanhända ett spabad får plats också! Den här helgen är jag gräsänka då mannen är på en liten golfresa så snart ska jag åka o bowla med yngsta och imorgon ska jag ta med min trainee i köket på fiske! Hon kommer från Afganistan och jag tror inte att hon suttit i en båt tidigare! Hon ser mycket fram emot detta och ska ta med sig alla fiskar hem och laga säger hon! Vi får hoppas vi får några! Häromveckan tog jag den största gäddan jag fångat i mitt liv och mannen en stor abborre. Vi har det bra. Snudd på fantastiskt<3

2 kommentarer:

  1. Jag är sååå glad för din skull och för att ni lever det liv ni båda helst vill ha :D

    SvaraRadera