torsdag 18 december 2014

Julfix

Trotsar fortfarande den envisa förkylningen och var tacksam idag när näsan var extra täppt att jag förberett mitt julbord så långt i förväg. Förutom att steka på prinskorven så hade jag bara att värma så det var jätteskönt att kunna ta det lugnt.
Fick också liten present av uppskattande föräldrar! Alltid trevligt och i det här fallet dessutom gott!


Sen blev det en tur på stan och jag köpte mej en lurvig väst! Lite modernt just nu och går att kombinera med både ett par jeans och klänning. Lite skönt om man vill vara lite snyggt klädd så här års men ändå lite extra värmande! Det dök upp ett sms från Kappahl där de erbjöd 40% på valfri vara så passade utmärkt!
När jag kom hem passade jag och dottern på att fixa med lite godis. Är bortbjudna på lördag så jag tänkte ha med lite hemgjort som present! Blev en tryffel med Dumlekola och minimarsmallows. Eget påhitt så får se hur det smakar sen! Vi har egenkväll då mannen först haft julavslutning i skolan och nu julbord på det! Så just nu är det soffmys med Ernst ;-)



Imorgon har jag rester kvar från julbordet så jag ser fram emot en ganska lugn fredag på jobbet!
Sen är det åter helg och jag hoppas förkylningen tänker tagga ner nu för snart är det jul! Har liksom på jobbet förberett mycket och det är väl mest själva huset som ska få sej en omgång med dammsugare och svabb!
Men nu önskar jag er en fortsatt trevlig kväll, kramiz!


1 kommentar:

  1. Du kommer att vara fin, varm, mätt och glad i jul. Lite större också kanske efter allt gott men det är vi flera som kommer att vara och det är ju en liten petitess i sammanhanget ;)

    SvaraRadera