tisdag 30 december 2014

Tusen och en natt

Envis och rastlös resulterade i ommöblering av i stort sett hela övervåningen. Tjejerna saknade sin dubbelsäng och jag ville ha den de hade förut. Så operation flytta sängar påbörjades och när man gör det så uppdagas annat som göms bakom! Som dammråttor och att dottern druckit choklad i sängen och spillt ut på vägg, list och kontakter! Så det blev skurhink fram oxå.
Mannen och dottern drog på bio så jag härjade runt själv. Får ändå mest gjort då och slipper tjata på andra att få tummen ur!
Så vår gamla säng in till tjejerna. Den ena av deras sängar in till grabben och den andra ut till försäljning.
Brassa till farmors vindsförråd och hämta andra dubbelsängen och bära upp. Så stora delar av gårdagen och idag har gått åt men det blev ganska bra! T om mannen sa imorse att vilket fint sovrum att sova i! Lampan har inte fått flytta in än men nästa vecka när julstjärnan packas ner så tar den plats!
Imorgon är det nyår och gäster kommer. 7 till middag och ett par kan droppa in senare.
Har shoppat mat och dryck idag så det blir några timmar i köket imorgon! Dock är jag väldigt glad över min lilla kocklärling som numera är till stor hjälp!
Räkcoctail, Helstekt oxfilé och potatisgratäng samt glassbomb med kolasås står på menyn.
Glassen är klar, ska prova göra sås av kondenserad mjölk, spännande!
Men nu ska jag ta den harkliga halsen och krypa ner. Den vita faran (hunden)åkte på ett nyårsbad och det blir alltid lite uppror i luftrören då!
Hoppas ni alla får en fin nyårsafton och en bra början på 2015!

1 kommentar:

  1. Mysigt! Ha en riktigt kul nyårsafton. Gott nytt år!

    SvaraRadera