torsdag 1 januari 2015

Nyår och London

Sitter i sängen i pyjamasen.Inte så konstigt klockan 23 en torsdagkväll så klart men den har suttit på hela dagen och enda omväxlingen har varit att jag dragit på morgonrocken emellanåt!
Ni behöver inte ha så livlig fantasi för att förstå att nyårsaftonen blev en sen (eller tidig) historia!
Inte nödvändigtvis så blöt fast visst satt mössan lite trångt i morse. Med ett relativt blygsamt intag av alkohol var det nog i kombination av just den sena timman som resulterade i ett behov av en Ipren kl 9. Lite Cola på det och sen krypa ner och halvslumra (så mannen fick röja lite bland all disk ;-) var det som behövdes för att pigga på sej!
Festen, maten och gästerna, ja allt blev så lyckat! Det kom ju människor jag aldrig träffat och av de 7 gästerna var jag bekant med en. Men om jag säger att ätandet, pratandet och skrattandet gjorde att vi knappt hann med tolvslaget! Missade grevinnor och betjänter och inte ens chips o nötter som jag inhandlat hann komma fram! Ja, då förstår ni att vi hade en trevlig kväll! Vår relativt nyinflyttade granne ringde på och det slutade med att hon blev kvar till 02-tiden. Ingen gnällig granne där inte!

Förutom att vi då röjt i berget av disk, tror hela vitrinskåpet var urplockat! Så har det varit soffa, chokladask, läsk och rester av gårdagens mat. Det smakade bra idag med och en brunch på oxfile och bea är ju inte helt fel!
Till kvällen hämtade vi mat. En kebab till mej och en pizza till mannen. Rätt skönt!
För mycket surfande resulterade helt plötsligt i att dottern och jag bokade Londonresa!Vi har pratat om det men det är ju först nu när hon börjat jobba lite och tjänat lite pengar som det går att genomföra. 27-28 februari bär det iväg och det är hennes första resa och jag är ju inte nån globetrotter så det blir spännande!
Landar på Stansted och får åka tåg ca 4 mil till centrala London. Ska bo på hotell i Westminster. Kan inget om de olika stadsdelarna så får läsa på lite så vi åtminstone har koll på vädersträcken! De sevärdheter och annat vi ska hinna med ska vi oxå planera. Har ni tips så ro hit med dem bara!
Nu blir det skönhetssömn för imorgon klockan 10 så ska jag fixa nytt pass,bäst att vara utvilad!
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Kul att nyårsfirandet blev lyckat.
    London har så många sevärdheter så listan med tips kan bli väldigt lång. Jag har bara varit där en gång och på tre dagar hann vi med det mesta. Det roliga var att vi inte hade någon plan. Vi råkade bara springa på Buckingham palace, Trafalgar square, Big Ben, London eye (det stora pariserhjulet) etc. Det jag rekommenderar mest är vaxkabinettet och att se en musikal. Förutom detta hann vi med en båttur på Themsen, en utflykt till Greenwich (nollmeridianen) och ett kul möte med min italienska kompis syster som bor i London. Ni kanske hellre vill shoppa och då räcker nog utbudet till och blir över. Jag önskar er en jättekul resa tillsammans :)

    SvaraRadera
  2. Vi bor ganska nära Buckingham Palace så det lär vi springa på! Och det finns otroligt mycket att se så vi får se vad vi klämmer in på en halv lördag och en hel söndag!
    Vi kanske ska åka du o jag nästa gång Ingrid!

    SvaraRadera
  3. Jaaa, vad kul! Först har jag lovat att hälsa på min kompis syster men jag åker gärna fler gånger så gången därpå kan vi boka tillsammans :)

    SvaraRadera