fredag 15 maj 2015

Arg!

Har inte tänkt att basunera ut allt här gällande min separation men idag är jag arg!
Så trött på att folk ska roffa åt sej och köra över. Jag försöker vara snäll. Har ju lärt mej på föreläsning att man alltid kommer längst på det! Fixar och donar för att efterämna ett fint hem när jag tar mina saker. Ja. Mina saker.
Enligt nuvarande sambo är inget av det vi skaffat gemensamt till hemmet mitt då han i penningar betalat mest för dem. Håller med. Det de inte räknar med är allt annat som man fixar med. Mattor, handdukar och övrigt i trivselområdet.
Jag orkar inte ta tjafset så jag köpte ny soffa samt bord och stolar.
Så har vi bilen.  Vi sålde min bil förra sommaren till förmån för en större. Av de 18000 den kostade betalade jag 15000.
Idag har jag varit och besiktigat densamma och genast började "diskussionen" igen om att jag inte äger den (den står mej). Dessutom har jag plötsligt inte heller betalat så mycket den som jag har!
Hur funkar en del egentligen?  Det ska vara ledsna ögat och kärleksförklaringar men sen hör man skitprat och egobeteende?
Ärligt,  ska jag efter den här tiden tillsammans bara ta ett vitrin skåp, en säng och mina kläder?
Vad jag minns hade jag ett fint hem och en bra bil när vi flyttade ihop.
Jag tänker inte nöja mej med mindre!
Så, nu har jag gnällt av mej!!!

2 kommentarer:

  1. Du vet vad du har rätt till och du måste stå på dig. Ge inte efter för grundlösa krav och falska påståenden. Jag vet att du klarar det och snart är det över.
    Största kramen till dig <3

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera