onsdag 13 maj 2015

Sug i musen

Dagen började med besök på Kvinnokliniken för att ytterligare en gång knipsa lite större cellprover. 
Även denna gång gick det snabbt och i stort sett smärtfritt. Det jobbigaste är den nervositet man känner och det faktum att det där "skohornet" ni vet har en tendens att fastna (!) på mej! Denna gång gick det relativt lätt men förra gången, ujuj. Det satt fast så de fick pilla in en tops emellan för att släppa på vacumet som uppstod! Sug i musen kanske :-D
Nu väntar provsvar och rekommendationen av läkaren är att jag gör en Konisering, dvs att de med laser skär bort en större bit av livmodertappen så jag i fortsättningen ska slippa att springa på dessa kontroller i tid och otid. Jag kommer nog att göra detta men visar inte proverna på någon allvarlig förändring så ska jag vänta med det till efter sommaren.
Så nu kan jag släppa det för stunden iaf. Igår var nuvarande sambon på min inrådan nere hos hyresvärden och skrev om kontraktet. Han gjorde det häromveckan men då skrev de från 1/8.Nu flyttar ju jag till 1/6 så det kändes ju sådär att jag skulle stå med här 2 månader till. Man vet ju aldrig vad som händer! Så på den fronten kan jag oxå slappna av lite! Väntar på besked i veckan om det blir flytt nästkommande helg eller den därpå. Hemmet är stökigt med extramöbler och mitt målarprojekt men nu har jag bara en stol kvar så får det duga!
Har semester nu till måndag så hoppas på lite sol så jag kan sitta på altanen och njuta lite. Det är den största sorgen. Att behöva lämna uteplatsen. Men mitt mål är ju en etta eller 2a här i området vartefter så jag säger som Terminator - i´ll be back!
Vi får ju i alla fall en liten balkong sen att lufta oss på! Men nu blir det en kopp kaffe i solen!
Ha en skön långhelg alla som nu får det!

1 kommentar:

  1. Det är fullt upp både hos dig och mig och nya spännande tider väntar. Tiden räcker inte riktigt till för allt just nu så jag halkar efter med bloggläsande men jag kommer igen :) Lycka till med allt <3

    SvaraRadera