söndag 15 november 2015

Danskväll

3 timmar dans blev det i fredags, ja, lite paus för drick och vilopaus och när det bara var lugna låtar. Buggar hellre än dansar fox men ett par såna klarade jag av oxå!
i går for vi iväg på en liten fisketur men samma som sist. Inte ett liv i sjön! Hösten ska ju vara en bra tid för fiske men det har nog inte fisken på våra ställen hört! Det blev i alla fall lite frisk luft!
Idag väntar en tur till gymmet och sen hux flux är det dax att börja igen!

Livet knallar på i sitt vanliga lite halvhektiska tempo men med tanke på allt som händer i världen så är jag tacksam att man ändå kan ha det så. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det som händer. Det känns overkligt och nästan som en historia man läst i en bok eller sett någon sån där katastroffilm på tvn. Klart tankarna figurerar kring när det händer här i Sverige? och vart världen är på väg men just nu bryr jag mej mest om att ta vara på livet och min familj. Man vet ju inte hur morgondagen ser ut och många andra problem blir ganska banala i sammanhanget.
Ta hand om varandra och var tacksam över det du har. Låt inte ditt sinne förgiftas av hat för det är precis det som gör att sånt här händer.


2 kommentarer:

  1. Vi måste ta vara på våra fina stunder, även om fisken inte längre finns där ;) Det vore hemskt om vi alla skulle ge upp allt sånt för då skulle ondskan vinna.
    Åh, vad jag saknar att bugga. Men jag är glad att ni har hittat den glädjen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter, att bugga!!! Jag har knappt provat och hoppas jag får möjlighet att göra det inom inte alltför lång tid. Ni kanske har extra slöa fiskar hos er eller så är de extra smarta som håller sig undan när ni kommer ;)
    Kram

    SvaraRadera