måndag 27 augusti 2018

Omstart!

Vilken helg man haft!
I fredags var det party då vi var bjudna på en firmafest.  Det bjöds på bubbel vid ankomst med  små snittar.  Sen dukade cateringfirman upp med pulled pork i bröd, kycklingspett och tillbehör.  Mycket gott! Fri bar och dessutom ett bra live-band gjorde kvällen väldigt trevlig!
Det var dock inte så mycket danssugna människor där så vi och våra danskompisar höll i stort sett egen show😁😁😁
Men vet ni att jag tror folk filmade oss, Sen kom det fram människor som tyckte vi dansade bra och vi tipsade om vår vän Sussies buggkurs, och kanske fick hon lite nya deltagare 😊
Strax efter midnatt åkte vi hem då planen var att sticka med husbilen på lördagen.
Vid lunchtid susade vi iväg och delstopp 1 var Nävekvarn där vi åt lunch och drog på fisketur.
För ovanlighetens skull nappade det bra och totalt 9 aborrar drog vi upp! Vem tog den största tror ni?😊 det blev några små rackare med men de är ofta så glupska att de sväljer både mask och krok och då blir de tyvärr svåra att klara utan skador.
Nu ligger de i frysen och ska nog hamna i röken sen!
På söndagen fortsatte turen upp mot Oxelösund och flera fina platser hittade vi.  Fisken var däremot inte på hugget så vi fyllde inte på fiskförrådet mer den här helgen!
Nu är det återigen måndag och jag var direkt efter jobbet iväg till  bokhandeln för att köpa en bok jag ville ha.  Dessutom hade jag kvar av presentkortet vi fick där från jobbet så det var bra!
Jag är ju lite svag för matböcker med inriktning hälsa men den här, Olgas Omstart,  är lite mer!
Visst finns det recept men fokus är på mående,  inspiration,  lite var man befinner sig i livet,  hormoner,  förbränning osv.
Den låter väldigt intressant och jag ska sätta mig ner nu och börja läsa lite!
Annars har eftermiddagen erbjudit smärta!
Hade en bokad tid angående mina ryggproblem. Det konstaterades att 2 kotor ligger fel i ländryggen. Jag var så stel i musklerna att de inte gick att justera just nu men satan i gatan när han försökte "töja" ut musklerna i ländryggen,  rumpan och vaderna! Det var inget "hallelujamoment" där inte utan betydligt fulare ord ville passera mina läppar!
Nu får jag vila någon vecka med stränga order om magövningar. Mina magmuskler var som Jussi säger lite fint (med finsk brytning)lite mjuka! På svenska betyder det du är otränad din slapphög och har obefintliga magmuskler som inte orkar hålla upp din hållning!
Ja, ja, ska jobba på det!
Men nu lite läsa!
//må så gott!

1 kommentar:

  1. Oj, det är snabba puckar och mycket på en gång här :D Kul med firmafest där det bjuds på både god mat och dans. Ni som dansade hade säkert roligast och visst är det kul att få beröm :) Grattis till fisk och fina campingställen. Klart du fick störst firre :D
    Men mindre kul att du har sådan ryggproblem. Lyd nu ordinationerna och se till att få lite ordning på muskler så att du får må bättre. Det där med magmuskler känner jag väl till men jag är på g :D

    SvaraRadera