söndag 14 juni 2020

Livet

Nu är det söndagskväll och ännu en helg har passerat snabbare än man hinner stava till abborre 😁(ja, den är lite lurig den om man blir osäker) 😊
I lördags morse nåddes jag av beskedet att min exsvärfar gått bort på fredagskvällen. Till sist fick han ge upp men jag har aldrig varit med om en människa som strävat så in i det sista. För flera månader sedan sa alla blodvärden och prover att det inte kunde fungera längre men någonstans fanns en livsglädje och envishet jag aldrig skådat. 
Men nu. Efter att haft cancer i 17 år är världen en fin människa fattigare men han slipper från det onda nu och familjen den ständiga oron. ❤️
Nu skulle det egentligen varit ett separat inlägg för detta men jag tror han tycker det är okej att han får vara med i samma som dagens äventyrsinlägg!


Tog med mig yngsta dottern och hennes kille till min vän Fredriks sjö i Åtvidabergsskogarna. 
Vi mellanlandade hos honom i Linghem först för att hämta extra flytvästar och elmotorn som han så snällt lånar ut!
Vilken himla tur man sprungit på den här killen! Han gör fiskelivet så mycket roligare när man får möjlighet att komma ut på sjön och inte bara fiska från land!
Det var varmt idag och även om det stundtals friskade i lite med vindarna så var inte fisken riktigt på hugget. 
7 abborrar fick vi men de flesta små tusenbröder som de kallas. Dock fick min dotter Josefine upp en riktigt fin en!
Dessutom krokade hon även en gädda men den tog sig loss innan vi fick upp den till hennes frustration😁
Nu är det en klar fördel om hon övar på att ta upp abborrar och tordas hantera dem först för det är halv panik när en fisk kommer i båten😁 men nu fick hon ta på handskar så hon försiktigt tordes hålla i den!

Framåt 19 tiden började det låta ungefär som när man åkte på semester när de var små. De var trötta, hungriga och kissnödiga 😆
Man blir ofta extra hungrig på sjön men de hade bara tagit med lite pastasallad. Inget fika eller godis. 
De har som vanligt väldigt god framförhållning 😎

Så vi packade ihop och begav oss hemåt.
Nu är klockan mycket och det är egentligen över min sovtid men ville skriva klart det här😊
Men nu stänger vi internet för idag!
Over and out från Norrköping, Sweden! 

2 kommentarer:

  1. Tråkigt med din exsvärfar. Jag vet ju hur nära honom du var och att han kände likadant för dig. Men som du skriver, nu lider han inte mer och du har många fina minnen att le åt när det har gått en tid.
    Ett härligt fiskeäventyr blev det och fina abborrar fick ni upp (och ja, det är lätt att tveka inför den stavningen ;) ).
    Kram

    SvaraRadera