tisdag 24 september 2013

Ändringar!

Borde ha vant mej vid det här laget att det är sällan det blir som planerat! 
Jobbar min sista vecka på förskolan i Svärtinge och skulle ju på måndag börjat på nästa ställe där jag skulle spendera ytterligare 6 veckor och därefter det sista stället där jag skulle vara fram till jul.
Det visar sej nu att de dubbelbokat vikarierna och den andre är med på LAS listan. Det är inte jag så även om kommunen gjort fel så går han ändå före.
Var rädd att jag skulle stå utan jobb från måndag och väntade idag ett samtal från kommunens samordnare om en eventuell lösning. De hade lägligt nog fått ett akut läge på en förskola i Skärblacka där de stod utan kokerska. Det är bara 75 % tjänst och dessutom måste jag ju pendla emellan men... det finns en chans att detta blir en fast tjänst och den chansen tar jag ju! Kokerskejobben växer inte på träd och jag kan ju alltid fortsätta söka jobb i stan.
Dessutom ser framtidsutsikterna på hemfronten riktigt bra ut så det kanske fungerar att jobba så, i alla fall ett tag!
Så kanske är det så att något som blev galet kanske blir något bättre i slutändan! Hoppas!
Nu lite tv innan sänggående
Goodnight sweethearts!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar