lördag 21 september 2013

Då var det lördag igen...

Då var det helg igen och tid för lite bloggande igen..
Veckorna består av måndagar och fredagar. Är så vansinnigt trött men ändå trivs jag. Men det är för slitigt att vara ensam med så mycket ansvar. Varför ska vi jobba ihjäl oss? Läste hans blogg. Han den unga mannen med cancer som dog i veckan. Rörande och så rätt. Älska mer, jobba mindre. Ägna dej åt sånt som betyder något. Jag håller med men vårt samhälle är ju inte gjort för det! Vi vanliga dödliga med vanliga arbeten måste ju ha en inkomst. Ja, de flesta behöver en inkomst så klart men jag menar att så mycket som allt kostar så är det svårt att välja att arbeta mindre. Man klarar sej ju knappt på att slita livet ur sej.
När alla våra barn är stora dvs även bonusbarnen. Då ska mannen och jag bosätta oss i något litet och billigt. Jobba mindre och resa mer!
Jobba mindre kanske det blir ändå närmaste tiden. Brister i kommunikationen några chefer emellan har resulterat i att det är dubbelbokat vikarier på de kommande vikariaten jag skulle ha. Inte för att jag ger mej! Jag har planerat hösten och just min ekonomi efter detta jobb så krigar gör jag! Hoppas ändå att allt löser sej utan bråk. Skönast så.
Nu ska jag ägna morgonen åt att klippa hund. Det blir med sax för även den nyare ganska dyra trimmern har gett upp. Min hund har nog stållull till päls!
Fin lördag alla!


                                                            Nja.......kanske inte...!

1 kommentar:

  1. Jag känner igen dina drömmar i mina egna när jag var några år yngre. Jag och min man har haft seriösa tankar på att bo i husvagn på camping mellan alla resor vi skulle göra. Nu när vi bara är hindrade av våra hundar känner vi att vi är både för gamla och hindrade av diverse krämpor för att orka bo året runt i husvagn. Jag är mer inställd på att amortera av så mycket som möjligt på huset och på så sätt få mer pengar över till resor så småningom. Eller så kanske vi hittar en liten billig lägenhet. Tyvärr så är det ju så att när Kenneth går i pension så minskar ju även inkomsterna drastiskt.
    Usch, det här var inte ett dugg peppande. Klart ni ska bo billigt och ut och resa. Och dessutom kommer ni att ha massor av tid till romantik och att bara vara tillsammans. Kramar!

    SvaraRadera