söndag 6 oktober 2013

Tjatig?

Tjatig? Skriver igen om att det nu är söndag och ännu en vecka passerat revy. Vet inte vad det är som händer just nu men veckorna bara rusar på. 
En vecka på nya jobbet och det känns väldigt bra. Inte alls den stressen jag varit van vid. Däremot har vi andra vanor här ute på landet märker jag! De äter som hästar och den relativt strikta budget jag varit van vid orsakar här att maten inte räcker. -Är det slut? men barnen har ju inte fått ta om flera ggr? Ja, ja, mej gör det inget så länge det är okej ekonomiskt... att de gillar maten är ju bra! 
Har fått vikariat oktober ut. Hoppas verkligen det blir förlängning sen.
Fortfarande sliten i kroppen.Hosta, allmän sjukdomskänsla nu i veckorna 3. Dock inte tillräckligt för att söka hos farbror eller tant doktorn.Då blir man nog bara hemskickad med lite mollipekt och alvedon har jag en känsla av. Men ger det sej inte under nästa vecka får jag nog kolla om det inte sitter en bacill som inte vill släppa greppet. Ganska tacksam just nu att bara jobba till klockan ett om dagarna. Till sex timmars arbete kan jag samla kraft! Sen går det förvisso åt en hel del på hemmafronten just nu. 
Största dottern och jag har avklarat 2 möten förra veckan och har ytterligare ett på tisdag. Men det är bra möten som resulterat i att hon imorgon börjar skolan igen OCH dessutom får aktivitetsbidrag. Hon har inte haft en inkomst sen mars i år så det är välkommet! Dessutom verkar hon taggad och glad inför det nya som väntar! Håller alla tummar!

Mannen och jag har beslutat oss för att slå våra påsar ihop och det kräver oxå sin insats och en hel del fix, plock och packande. Men det är under positiva förutsättningar och jag ser verkligen fram emot  det!
De flyttar sitt bohag till oss och på sikt ska vi leta efter ett hus att hyra då vi båda saknar det livet.
Så inget liggapåsofflocketliv närmaste veckorna!
Nu ska jag in till farmodern och tvätta de sista fönstren som är kvar. Nästa helg väntar 91 årig födelsedag!
Hoppas ni alla får en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar