tisdag 21 januari 2014

Blodtryck och pulkor

Hämtade minsta ungen med kompis efter skolan. Och pulkor. 
Idag var det bestämt att de skulle dra bort till pulkabacken. Stora tjejerna var oxå med och plötsligt var hela lägenheten tyst och tom!
Jag hade tänkt passa på att städa av lite när det blev lugnt men nä. Blev sittandes i soffan. Visserligen klarade jag av ett par samtal som var på måstelistan men sen satt jag bara och väntade på att de skulle ramla in igen.
Sist var de ute 10 minuter! Fast de var helt övertygade om att det var mycket längre!
Idag klarade de en timme. Ja, det är väl framsteg iaf! Nu är de tankade med korv och bröd!
Imorgon är dagen då beskedet skulle komma huruvida flytten av verksamheten skulle bli till 1 mars. Vi får väl se. Byggmötet i onsdags blev inte av då byggledaren var sjuk så inte förvånar det om ingen vet nåt!

Hoppas så in i bomben att det löser sej med jobb. Inte läge att bli utan nu! Mannens lägenhet som han hyrt ut i andra hand till 1/5 då den är uppsagd blir nu tom redan 1/3 då hyresgästerna hittat annat.Vi hade inte tänkt det så! Vill det sej illa så står vi med 18 tusen i extrahyra och de pengarna vete 17 var vi ska ta!
Någon som har akutbehov av husrum en kortare tid?
Till råga på allt dök en intressant 4a upp som vi ska kolla på i helgen. Dock konstigt med inflyttning 1/3... de flesta har väl 3 månaders uppsägning?
jaja, titta kostar inget. Det kanske går att hitta en lösning. 
Det fungerar att sova i vardagsrummet men ska inte sticka under stol med att jag saknar ett sovrum! Både när jag ska lägga mej vilket ofta innebär tidigare än mannen och vid andra tillfällen då man vill ha en dörr att stänga..... ;-)
På torsdag ska jag till Vc. Gymmet erbjöd en liten hälsokontroll sist. Fina värden på blodprov men blodtrycket låg på 160/80.Uppmanades att gymma klart och ta lite tid i relaxen efterråt och ta det igen..... 160/90!
Har ju börjat bli duktig med träning och även om några kilon dräller på fel ställe så tror jag inte de 67 kg gör att jag ligger i riskzonen.
Alkoholvanorna med ett par glas vin till helgen tar jag ju i hälsobefrämjande syfte... hrmmm!

Jag, jag får se vad de säger!
Nu ska jag fnula ut någon kvällsmat!
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar