tisdag 8 december 2015

Lugn i stormen

Nu har gormar o helgor dragit förbi för denna gång. Vi klarade oss utan strömavbrott och uppslitna fönster men då mina låsspärrar till fönstren är svåra att stänga efter att de satte dit isolerfönster i somras så har jag haft ministorm inomhus oxå! Kallt och vinande har det varit men igår kom fastighetsskötaren upp och lyckade få igen dem skapligt.  Jag klagade oxå på att det är dålig värme i lägenheten. 
Idag är det varmt på elementen och jag har varit varm när jag stökat runt här hemma!

Annars är det julpyntning som gäller och även inhandling av klappar har påbörjats!
Imorgon ska jag boka tid till något jag inte gjort sen 80-talet... jag ska krulla håret!
Nu har jag ju inte så långt längre så får se hur mycket det drar upp sej!
Nu blir det lite kvällsmat och lite tv.
Sparar resten av pyntandet till imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på att få se en bild på resultatet :)
    Skönt med värme. Vi har också haft lite kallt men en man från fjärrvärmebolaget kom hit och visade hur vi ska reglera det i källaren så nu börjar det bli lite bättre. Man lär sig nya saker hela tiden :)

    SvaraRadera
  2. Jo, han var en sväng ner i källaren här med så ngt hittade han väl att vrida på! Häromkvällen var det så varmt att jag öppnade balkongdörren en stund men hellre det!

    SvaraRadera