onsdag 23 december 2015

Snart jul

Så har jag äntligen gjort sista arbetsdagen inför välbehövligt  julledigt. Snorig och hostig men med ett barnantal på 7 idag så har jag och mina kollegor kunnat ta det lugnt. Ska iväg till affären lite senare för lite komplettering men sen är det bara att vänta in julen!

Mannen har ju båda barnen hemma när han nu fått hem dottern över jul så det blir lite sms -kontakt men hoppas han kan komma på juldagen. Sen väntar ju nyår med vänner tillsammans så det ser jag fram emot!  Dessutom har nog förkylningen gett sej till dess!

Varmt ute, inte en gnutta snö i sikte och så den där förkylningen!  Känns ganska skönt att jag inte har julen i år. Visst ska jag hjälpa farmor med fixet men det är ingen stress.
På juldagen ska jag ju hålla lite lov här hemma med middag på födelsedagen!  Hunden kommer hem på 2 veckors semester då hans nya "föräldrar" åker på utlandsresa.  Han har fått ont i sina tassar igen så den 28 ska han börja på rehab.  Det blir vattengympa och de tror han ska bli helt frisk.
Så nu önskar jag er alla en fin och lugn jul. Umgås med era nära och kära!
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

1 kommentar: