fredag 7 augusti 2015

Perjantai!

Ser nu hur jag slänger mej med mina språkkunskaper! Kan räkna till 100 på finska oxå. Och ta betalt för en vuxen och 2 barn i Linbanan på Kolmården! Ja, i alla fall på 80-talet!
Så blev det en ände på denna vecka med. Nästa vecka blir nog lite mera fartig då de flesta barn och personal börjar komma tillbaka efter semestrar.
Dagen har varit lite av överraskningarnas dag och det började redan i morse. Det har blivit en vana att nya kärleken slår en signal på morgonen, sisådär en kvart över sex. Sen brukar vi babbla fram tills bilen svänger in på jobbet.
Imorse ringde ingen men jag tänkte att han kanske skjutsade grabben och väntade tills han klivit av. Så jag tog min väska och gick ner till bilen. Ögonen var fulla av grus efter 1 1/2 timmes vakentid inatt då jag korkat nog lät hjärnan snurra igång! Jag ser att det står en man i signalgula shorts vid min bil och egentligen ser jag att det är han men min trötta hjärna tar några extra sekunder på sej att registrera!
Jag såg nog radiostyrd ut!
Så man fick börja morgonen med både lite pussar o kramar och inte blev den ju sämre av det!
När jag kommer hem kommer han och fikar efter jobbet med en bukett rosor i handen. Lite bortskämd? Jodå! Men som mitt motto är -Mer kärlek till folket!
Så blåbärspaj på balkongen och en kopp kaffe blev det. Sen när han susade hem tog jag tag i det pågående projektet fönstertvätt och har nu oxå klarat av köket. De har ju bytt fönster och skitat ner mycket samt att det är silikonfläckar på rutorna så det tar evigheter och ett jäkla skrubbande för att få dem skapliga!
Nu ska jag bara plocka undan det sista och sen ta kväll framför burken. Kan vara så att jag får sällskap framåt kvällen igen ;-)
I morgon bär det av mot Valdemarsvik!

1 kommentar:

  1. Se till att få användning för dina språkkunskaper så du inte glömmer dem. Jobb på en finlandsfärja kanske ;)

    SvaraRadera