lördag 1 augusti 2015

Sista semesterdagarna

Näst sista semesterndagen och vaknar till strålande solsken.  Frukost,  smörgåsar och kaffetermos tillsammans med fiskespön och mask!
Efter tips hamnade vi vid sjön Ven i närheten av Västra Husby.  Lagom avstånd att åka och lätt att hitta en bra plats. Efter en trög början nappade det ganska bra och 2 fina aborrar och några mindre blev dagens fångst.
De är nu rensade och väntar i frysen på lämpligt tillfälle att inmundigas!
Väl hemma igen blev det middag som kunde avnjutas ute! Det har inte blivit så många gånger den här sommaren.
Nu sitter vi fortfarande ute, jag med ett glas rött.  Har lite ångest för att semestern snart är slut.  Delvis för att vädret varit trist och det känns som om man inte kunnat ta vara på de lediga dagarna fullt ut. Dels för att de underbara veckor jag haft oxå börjar gå mot sitt slut och vardagen åter knackar på. Jag känner stor tilltro till framtiden men det är lite jobbigt när allt blir så begränsat och kommer vara så en tid framöver.
Ska dock fokusera på allt fint och bra så hoppas jag att det blir så!
Nu tror jag att jag tar ett glas till!

2 kommentarer:

  1. Roligt att ni fick några fina fiskar. Även om semestern är slut så finns känslorna, upplevelserna och glädjen kvar. Och de kommer att fyllas på med mycket mer av samma sort :)

    SvaraRadera
  2. Det är sant Ingrid. Det är otåligheten, rastlösheten som får lite spelrum samt naturligtvis en rädsla för att det som känns så rätt och bra ska försvinna.
    Men att känna saknaden är ju positivt så länge den är ömsesidig och det tror jag att den är!

    SvaraRadera