torsdag 15 augusti 2013

Kräftor, oväder!

Skulle skriva i bloggen igår...och dagen före den osv... Det har resulterat i att jag har så mycket att skriva nu så det får bli flera inlägg om någon ska orka läsa!
Börjar i alla fall med förra helgens kräftskiva. Jag hade bakat snurror med fetaost och soltorkade tomater samt gjort en svampomelett som utfyllnad till kräftätandet.
Vid 2-tiden samlades vi några stycken utanför för att gemensamt klura ut hur partytältet skulle sättas upp.
Solen gassade, det var ca 25 grader varmt och ett par öl slank också ner!
Efter pyssel och knåp stod det i alla fall på plats och vi dukade, satt dit ljusslinga och gjorde det fint och myspysigt... då svartnade himlen och en stormby slet tag i tältet.... jag fick tag i en takpinne och höll fast medans jag skrek åt de andra att komma! där stod vi och höll i för fulla muggar medan åskan mullrade, regnet piskade och vinden försökte göra en jättedrake av alltihop...!
Efter ca 20 minuter, bortblåsta servetter, tallrikar och snapsglas insåg vi att vi fick ta plan B. Inte för att vi hade någon men grannen sa, vi dukar långbord i mitt vardagsrum! Sagt och gjort. Vi rev tältväggarna för att tältet inte skulle gå sönder mer och sen bar in allt igen.
Det blev bra ändå och ett par timmar senare sken solen åter. Vi satte ihop tältet igen, tände ljus och plockade fram godis och gitarrer. Mycket trevligt hade vi ända tills en man stoppade in huvudet i tältet vid 23.30. 
Störningsjouren!! Lite märkligt en lördagkväll då de måste ha ringt innan 23 och klagat! Vi var absolut inte stökiga och repertoaren bestod i klassiker som Jag vill vara din Margareta, Hönan Agda och lite Beatles. Sång och skratt men någon mådde uppenbarligen dåligt av det! Nu var det nog inte så allvarligt för han bara sa åt oss att dämpa oss lite så han hörde nog att det inte var en röjfest!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar