onsdag 28 augusti 2013

Tuttar och bockar

Stressade hem från jobbet. Inget man ska göra för det går ofta på tok då! Var aningen sen och slängde upp alla mina sopor på en rullvagn så jag kunde ta allt på samma gång. Har liiite för bråttom på vägen till soprummet (det ligger ett speciellt sophus utanför) och vips så välter komposthinken som är fylld till brädden med ris och små jävla gröna ärtor!!
Ni kan säkert föreställa er spridningen av dessa ärtor när de landade på asfalten.... och ris som är sådär jättelätt att sopa upp....! Merjobb kan vi även kalla det!
Efter sopande och svärande gasar jag hemåt och kastar mej u duschen. 17.20 är det tuttklämmardax. Ja inte i den trevligare formen utan mammografi.
Jag har inte varit förut utan är ganska nervös för alla säger ju att det gör ont. Måste säga att jag blev positivt överraskad! Sköterskan var mycket trevlig och ont gjorde det inte. Visst de plattar till dom så det spänner men inte ont, Förskräckt undrade jag om de skulle återgå i form!
Några minuter senare var allt klart och bilen susade vidare hem till mannen för vidare färd ut till jaktmarken.

Fin kväll och vi såg både Dovhjort och Råbock. Mannen fick iväg ett skott på bocken men idag blev det bom.
Men fin natur, lagom varm kväll och en termos kaffe i trevligt sällskap är inte fy skam det heller!
Men såklart, nästa gång hoppas jag det blir träff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar