måndag 19 augusti 2013

Pass, choklad och vin!

I lördags var gubben min så sugen på att komma ut i skogen på de jaktmarker han får "använda" hos min vän Anna.
Jag ville hänga på för att jag tyckte det kunde vara kul och lite spännande.
Vi åkte vid 14-tiden och det var lite duggregn som hållit i sej några timmar. Enligt Smhi skulle det dock klarna upp framåt kvällen.
så full skogsmullemundering på och sen gav vi oss in trollskogen! Det var varmt ute. Nästan 23 grader och som sagt, fuktigt! Jag blev varm och svettig och vi hade ju oxå en varsin ryggsäck att kånka på.
Efter ca 40 minuters promenerande tog vi kaffepaus och sedan satte vi oss på pass vid ett berg med utsikt över en äng. 
Det är nu man ska vänta! Vi fikar, äter äggsmörgås och väntar. Regnet ger sej vartefter och solen tittar fram. Det behövs. Det är absolut inte kallt och jag har en extra tröja att ta på men jag är frusen då jag blivit så varm och svettig innan. Nu sitter man bara still.
Vi kommer fram till att vi nog ska ta en paus och gå ut senare. I skymmningen.
Vi går in till vännerna för att torka och bli lite varma. Där blir det både rödvin och choklad! Ja, bara choklad för mannen då ;-)
Mycket trevligt och jag sitter kvar där när han försvinner ut med sin bysse för att leta efter vilt!
Inget blev det denna gång men som sagt. En fin eftermiddag i naturen och lite trevligt sällskap  senare på kvällen! Ja, jag lovar, mannen är oxå trevligt sällskap ;-) men man kan ju liksom inte prata så mycket när man sitter på pass!
Haha, skrattade min väninna. Kan du verkligen vara tyst så länge? Japp, det kan jag ;-)
                                                                      Pass på!


                                                        Inte så glamoröst kanske ;-)
                                                        Men fina omgivningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar