måndag 28 april 2014

Puben

Det är inte ofta men när det händer är det ju oftast den här årstiden.
Att det blir en tur till puben.
Orsaken var dock denna gång att mannen skulle gästspela lite med ordinarie trubaduren och så klart vi ville vara där!
Vi var ju där för ett par veckor sedan och även om det var ganska mycket folk och glad stämning så var det ingenting mot en lördag dagen efter löning!
Galet, uppsluppet men tyvärr oxå lite bråkigt o en del som fått för mycket innanför västen.
Det jag reagerade på mest var alla tjejer,  damer eller vad vi nu kallas i min egen ålder.  Plus/ minus 5 år hit eller dit.
Först glada,  danssugna.  Sen aspackade o dryga! Varför beter vi oss så? Jag skäms när jag ser det. Det är vad jag förväntar mej av en yngre som inte har koll på alkoholen men vi ska väl veta!
Sen en annan märklig  företeelse.  Tjejer o grabbar med gitarr!  Jo, jag förstår att det är nåt visst.  Jag tycker oxå det är charmigt!  Men på krogen är de uppenbarligen lovligt byte!
Det blinkas, fladdras med ögonfransar och ges förslag på både det ena å andra!  Helt okej,  men jag satt bredvid och vi höll om varandra!  Däremot fick jag sura blickar och när jag kom tillbaks till bordet efter toabesök stod en dam och pratade. Hon tittar på mej och snäser.  Jaha, då får väl jag gå nu då!  Herregud,  det var djungelns lag den kvällen!
Jag ska inte hänga där varje gång han spelar för då bleve jag galen ;-)

2 kommentarer:

  1. Försök att ignorera alla desperata kvinnor och tänk att det egentligen är ganska synd om dem. Förmodligen mår de flesta av de som beter sig så omoget och hänsynslöst väldigt dåligt med låg självkänsla. Det är ingen ursäkt för dåligt uppförande men tanken på det kan få dig att känna lite annorlunda. Om du tänker på hur lycklig och tacksam du är för att du har det du har så kan du kanske ha lite överseende. Det viktiga är ju ändå att ni vet att ni hör ihop och kanske kan ni skratta åt allt elände på puben och glädjas åt det som är roligt med att gå dit. Många kramar till dig <3

    SvaraRadera
  2. Jodå, det är inte så att jag mår dåligt över deras uppförande men jag undrar verkligen hur de kan bete sej så. Det var inte så att det var ett par stycken utan majoriteten. Vår kompis som var med han var 25. Trodde de skulle sluka honom hel! Han hade nog varit glad om det varit tjejer någonstans i närheten av hans ålder men dubbelt och mer stod på menyn ;-)
    Förvisso springer "småpojkar" efter en annan med sådär men om det beror på att de tror att alla 45+ är villigt byte eller om de har någon dröm om att vi kan så mycket det låter jag vara osagt!

    SvaraRadera