onsdag 16 april 2014

Skallebang

Vaknade ganska stel i nacken med aningens huvudvärk. Tyckte dock inte jag behövde ta nån tablett.  Misstag!
Hämtade farmor och för iväg mot affären.  Redan på vägen dit inser jag att det kommer bli jobbigt.  Min farmor kan dessutom prata och det underlättade inte min situation om vi säger så. Men handling, hämtning av nya glajjor och såklart gofika på stan. Det gick fast kladdkakan hade varit godast utan huvudvärk!
Tog apoteket på hemvägen och köpte piller som jag tog så fort jag lämnade farmor och varor.
Efter dryga timmen fortfarande ontifan så jag tog en till. Då lättade det och vi åkte och fixade till så bilen fick sommardäck på.
Mannen tog ut motorcykeln från vinterns förvaring och nu står den parkerad utanför!  Mycket glad man efter årets första tur. Ska nog bli så för mej med under helgen!
Nu har jag dock tagit kväll med en förebyggande tablett och hoppas dagen är värkfri imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar