lördag 2 februari 2013

Att göra en pudel!

Vaknade redan vid sextiden. Så typiskt men man kan ju alltid ligga och dra sej. Eller inte.... efter en halvtimme börjar ju magen knota, hungrig! Det går inte att somna om utan nu sitter jag här och dricker kaffe. Det är tyst och skönt och djur och ungar snusar gott.
Ska ta mej an hunden strax och fortsätta friseringen. Trimmern fastnade i hans päls när jag försökte igår. Ståltrådspäls! Behöver en fårklippningsmaskin. Det blev saxen och det tar tid och blir inte världsklass på den klippningen men det funkar tack vare att han är lockig. Huvud och framben är klippta, ni kan ju föreställa er att det ser lite komiskt ut!
Såg vädret igår. Det ska vara strålande soligt hela helgen så jag bara måste komma ut på en långpromenad. Västerifrån skymtade tunga snömoln och tydligen väntas snö till början av veckan. Är tacksam att jag för tillfället inte behöver ge mej iväg tidigt måndagmorgon i nysnö!
Jag har svårt för att gå hemma och dra men efter allt stök som varit tar jag det än så länge som semester. Sen när jag inte har någon garderob kvar att röja eller något byggprojekt då!
Arbetsförmedlingen lyser fortfarande med sin frånvaro med kontakt. Visst är det märkligt? 
En annan ska stå till förfogande och skicka in sina förehavanden inom vissa tider men de själva... Ja, de har mycket att göra kanske men som min vän säger hur ska det då bli i höst när ett av de större företagen lägger ner och hundratals står utan jobb! Dessutom vill jag ju jobba och har fixat med allt själv, de behöver bara säga ok!
Nog för nu, vässar saxen..... Raaasmus, kom till matte!



4 kommentarer:

  1. Det här med att trimma sin hund kan skapa ångest långt i förväg. Just nu ser min golden ut som en trasselsudd. Han måste ha ovanligt mycket pälsväxt för att vara golden. Din hund kanske åtminstone står still medan du trimmar och då kan det ju vara lite lättare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan önska Ingrid! Han tycker inte om men koppel och ett paket blodpudding senare så!

      Radera
  2. Jösses, jag är glad att jag inte har hund! :-)))
    Det här med jobb är ju ett jäkla kapitel...
    Solig lördagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Fru Venus, mången gång önskar jag mej en liiiten pudel! Och jobb, ja som du sa...! Men vi sliter på och hoppas han däruppe ser vårt slit!

      Radera