tisdag 5 februari 2013

Nån tapetserare blir jag inte!

Har målat, tapetserat, klippt, limmat.... Hm, och svurit och förbannat ;-) Hela eftermiddagen och kvällen igår ägnade jag åt gästtoaletten..
Resultatet ser ni nedan. Det var första gången jag använde en sån tapet man sätter direkt på den förlimmade väggen. Mycket lättare att ha att göra med MEN som Tony Irving skulle sagt... Problemet är när man tampas i ett litet utrymme och det är rör och elände man måste ta hänsyn till. Tapeten är ju lite styvare än en "vanlig" så den är inte speciellt samarbetsvillig! Dessutom nådde jag inte ända upp i taket då man inte får in stegen så nära. Pussel på en del ställen och mindre vackert men med tanke på att den innan var målad i en pissgul nyans som det drättlats friskt med överallt så är det ändå fint! Inbjudande, varmt och ombonat var känslan jag var ute efter. Ska nu jaga lämplig spegel och några små hyllor ska upp. Sen är det bara att slå ner rumpan och njuta :-)







3 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Så fint det blev och jag förstår att du är nöjd.

    SvaraRadera
  2. Väldigt mycket bättre! Blommigt och chokladbrunt :-)
    Du/ni är välkomna att "hoppa av" när som helst!

    SvaraRadera