söndag 13 januari 2013

Inputar och Outputar

Så var det söndag igen. Kalas har det varit och smörgåstårta och smarriga kakor har vi festat på. Imorgon är åter vardagen tillbaka och bara 8 dagar  kvar att jobba. 
Undrar vilken riktning livet tar denna gång. Tyckte ju att det här var ganska bra när jag i somras fick beskedet om mitt nya jobb.Lite bättre förutsättningar och lite bättre betalt. Nu blir det istället a-kassa. Livet svänger fort!
I rummet intill tjoar Josefine kontinuerligt -Mamma, hjälp mej med dubbelröst! Det blir eko när hon sitter och spelar in med sin nya hemmastudioutrustning. -Mamma, jag får inte in elgitarren i datorn! (kan låta lite konstigt om grannarna lyssnar ;-) men det handlar om inputar och outputar! Nu har vi börjat skriva ner i ett block när vi hittar lösningar på problemen för ni ska inte tro att man kommer ihåg det nästa gång! Önskar jag kunde hitta en liten kurs hon kunde gå för att lära sej grunderna för det är inte lätt! Och hon vill så gärna ta sånglektioner men det är så dyrt! nästan 3000 kr. 
Nu ska det bli en timmes Så ska det låta innan sängen kallar. 
Önskar er en lätt måndag!


1 kommentar:

  1. Jag har också förmånen att ha en musikalisk dotter och jag älskar att höra henne sjunga och ännu bättre är det om hennes pojkvän spelar gitarr till. Här uppe kan man få sånglektioner genom kulturskolan. Det blir mycket billigare och bra lärare hade hon också. Kanske har din dotter möjlighet att ha sång som tillval (om hon fortfarande går i gymnasiet). Det finns ju även kvällskurser men det har du väl säkert redan kollat. Hoppas ni hittar något bra. Lycka till!!

    SvaraRadera