söndag 20 januari 2013

Mingelfest

Söndageftermiddag och jag sitter vid köksbordet och äter upp ungarnas kvarglömda chips (ja, man ska inte, jag vet!) och tar ett glas rött (ja, det är söndag, jag vet!) Men jag var ju till mitt försvar på mingelfest hos min väninna Gabriella igår, alldeles nykter faktiskt! Det blir ju så när man inte längre bor i samma stad! Så ett glas idag när jag sitter här ensam med min blogg unnar jag mej!
Ja, ett endaste litet plastglas bål och ändå så var det väldigt kul på den lilla tillställningen! Men så klart är det människorna som gör det och det var en samling trevliga glada människor! Och som vanligt så träffar man någon som man har ngt gemensamt med. Jag förundras alltid över det faktum att man så ofta har en gemensam bekant eller liknande. Igår var det en lillebror till en tjej i min parallelklass. Hon jobbar dessutom på systembolaget här i Finspång :-)
Som sagt en lyckad tillställning och gott tilltugg. Jag rullade hemåt vid kvart över ett på natten och jag tror värden själv kröp till kojs då med! 
vi firade att hon klarat 3 års studier till socionom. Är lite avis på folk som faktiskt har en högskoleutbildning! Önskar jag hade haft mer studiemotivation när jag var yngre! Nu orkar jag inte med den ekonomiska biten med att plugga tre år. Det är för jobbigt när man är själv.
Nu fortsätter dock arbetet med att klä om de sista två matsalsstolarna, nya häftklamrar är inköpta!


                                                       Gabriella, nybakad socionom!
                                                      Lite kändismingel var det oxå ;-)
                                                                  Godsaker fick vi!

2 kommentarer:

  1. Be inte om ursäkt för saker som får dig att må bra. Hoppas du njöt av både vin och chips och att inga samvetskval förstörde njutningen.
    Jag kan också ångra att jag inte pluggade vidare men nu håller ena dottern på att utbilda sig till mitt drömyrke och de andra pluggar också till det de vill bli och när jag hör hur de har det är jag ganska nöjd med att jag slapp 5 års hårda studier efter gymnasiet. Du och jag får glädjas åt det vi har och det är nog ganska mycket om vi tänker efter.

    SvaraRadera