måndag 7 januari 2013

Promenad &Bebisgos!

I dag skulle jag möta gubben efter jobbet för en liten promenad. Efter lite missförstånd var vi skulle ses (gula huset på höger sida efter bron) enligt smset jag läste. Problemet var bara att när jag läste det precis kom fram till bron varpå jag gick under den och uppför backen där det mycket riktigt var ett gult hus. Messade då och frågade var han var och det visade sej att han inte alls var där jag var! ett annat gult hus vid en annan bro ;-)
Nu är ju vår lilla by inte så stor så 5 minuter senare var jag på rätt plats! Meningen var att vi skulle ta en cach på vår promenad för att ha ett litet mål. Geocaching var något vi började med för ett år sedan men kom liksom av oss. Nu när vi ska försöka promenera mera så kan det ju vara lättare att ha ett mål, en cache att leta efter! Dock får vi ta den en annan dag för Peters dotter messade att vi skulle komma förbi då de kommit hem från BB.
Så istället för långpromenad blev det en kortare med bebisgos! Hon är söt det lilla livet och Peter var alldeles förundrad över hur liten hon var! Uj, uj mina tjejer är 16 och 19 så om några år kanske det är min tur!

Nu har vi ätit middag farmor och jag. Ätit upp lasagnen som var kvar. Jag tog två bitar för jag var hungrig och det är himla gott....lite för mätt nu bara!
Har tomtebyn i hallen som ska flytta in i kartongen igen så ska försöka engagera mej i det innan tv-kvällen börjar. Fick mess från min arbetsgivare förut. De kommer imorgon och skriver uppsägningspappren...är inte ens ledsen längre, bara arg på sättet det gått till på.
Ska satsa på att försöka få till en praktikplats på ett kök när jag blir arbetslös. Öva upp mina gamla skills lite så kanske jag ska söka andra jobb än städ. Ryggen är öm idag efter några lediga dagar så städet skulle vara skönt att slippa!
Lämnar er för idag med en bild på stolta "morfar" och lilla Polly!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar