torsdag 3 januari 2013

Mediahora!


Ja, jag erkänner. Ibland är jag en mediahora! Kan bli överdrivet glad åt en kommentar på Facebook, en snäll kommentar på min blogg eller att någon svarar eller reagerar på mina twitterinlägg.
Till jul skickade jag julhälsning till alla jag följer på Twitter (ja det är bara 25 st så inte hundratals!) och fick svar från alla inklusive ett gäng kändisar. Töntigt jag vet men ibland behövs så lite för att lysa upp ens dag :-) Fast när jag tänker efter så är det inte riktigt sant. Varken Mark Levengood eller Jonas Gardell svarade så de är nog lite för fina för mej ;-)
Men i dagens stressade och stundtals kalla samhälle så kan man väl vara glad åt en hälsning även om den är från någon man aldrig träffat. Personen har ju i alla fall ansträngt sej lite extra och uppmärksammat en annan människa.
 
Har annars ägnat morgonkaffestunden till att kolla runt lite och förvånat hittat ett par riktigt roliga och bra bloggar! Inte bara såna som beskriver hur nyttig mat de äter och hur duktigt de tränar.
Fru Venus är just en sådan och hennes träffande beskrivning av hennes försök till en timme på crosstrainern väckte igenkännande fnitter. Jag har själv tagit mej i kragen och faktiskt sagt upp vårt gymkort på Medley. Efter en ack så vanlig stark början i våras har jag nu insett att de 750 kr i månaden som dras från kontot kan användas till annat än ett besök var tredje månad!
Ska lägga dem på ett par riktigt bra skor när våren kommer så kanske våra förhoppningsvis fortsatta promenader kan resultera i lite jogg vartefter! Ska dessutom köpa mej en Pilatesboll. Har haft en men den bet hunden sönder när han var valp! 
Ryggen är så ond och öm och jag måste försöka stärka den lite. Vet med mej att jag borde ändra mitt arbetsval i framtiden då kroppen börjar ta stryk av allt städande. Dock vet vi ju alla att arbetsmarknaden är tuff och mitt hopp står faktiskt till att jag blir arbetslös den 23 och hoppas på en engagerad arbetsförmedlare som kan guida mej mot något nytt! Om jag bara hade den minsta aning om vad det skulle vara!
Nu ska jag göra mej i ordning för dagen. måste ner till Ica o handla samt "lufta" farmor! Hon har inte varit ute sen dagen före nyår så hon behöver lite frisk luft! De ringde igår och sa att läckan i hennes lägenhet nu torkat. De borde sätta i gång på måndag med det nya köket så en vecka till innan hon flyttar hem.
Ha en bra dag alla, snart är det helg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar