söndag 24 januari 2016

Ännu en helg

Så är det så en av dessa söndagskvällar igen.  Helgen har raskat på i ganska snabb takt som vanligt men fredagen bjöd ju på dans! Det var väl inget höjdarband men helt ok för oss nybörjare att stuffa runt till.
Vi hade med oss ett par vänner denna gång så då blir det lite roligare!  Dock var mannen och jag oense vid ett flertal tillfällen både om turer och hur man dansar foxtrot!  Ibland tror jag att han glömmer bort i sin iver att vi fortfarande är nybörjare och när det gäller den lugna dansen är jag inte bekväm, har nästan aldrig dansat sån och den jag försökt mig på är inte hans...!
Men vi kanske ska gå en grund i den oxå, de brukar ha en sån mellan kurserna.
Imorgon är det i alla fall dax för kursstart i fortsättningen på buggen så det ska bli kul. Nu får vi se om det vi lärt oss under vår egen träning har varit rätt eller fel!
Dock borde vi ha en klar fördel av all "golvtid" vi gjort både på friträningen och dansbandskvällarna. Kanske går vi lära oss en ny tur vi kan praktisera på fredag då det är dax igen.  Då är det Larz - Kristers!
Nu är det hopp i säng.  Måste vara pigg och utvilad till morgondagens lönesamtal!  Skicka bra tankar!
Kramiz

1 kommentar:

  1. Det är meningen att man ska ha kul, inte att man ska kunna allt perfekt men som ni kämpar på kommer ni snart både att behärska all teknik och ha jättekul :)
    Lycka till med förhandlingarna <3

    SvaraRadera