onsdag 6 mars 2013

Finspång T&R

Idag var planerat stadsbesök med farmorshopping på listan. Vi hade bestämt att jag skulle komma in vid lunchtid. Kvart över åtta ringer klockan. Hon har fått urinvägsinfektion och har fått läkartid kl tio. Vårdcentralen undrar om hon kan få skjuts då det är isgata på vägen dit. Bara att göra sej i ordning, kasta in hunden i bilen, ja han fick följa med idag. Susa in 3 mil för att skjutsa henne 1 km. Ja när hon går är det bara ca 500 meter. Ja, jag vet jag skulle ändå in men ibland önskar jag att någon annan kunde ställa upp och hjälpa till lite när jag inte bor i stan.
Funderar på att flytta tillbaka... Vi trivs bra här. Lägenheten är bra och billig. Men jag har inga vänner. Livet i veckorna är när inte barnen är hemma rätt trist. Sannolikheten att jag skulle hitta en karl från Finspång är väl lika stor som Harrisburg! Men att hitta lägenhet i stan är tydligen inte lätt numer. Vill ju dessutom bo på rätt sida. Dvs Norr, så barnen har lätt att ta sej till bussen. Hyran ligger på minst en tusenlapp mer i månaden, men kanske behöver man inte använda bilen så mycket...
Ja, vi får se. Håller ögonen öppna i alla fall. Titta kostar ju inget.
Nu önskar jag er en fin kväll!


1 kommentar:

  1. Ett litet tips om du vill roa dig lite nästa fredag. Min syster sjunger i Pork from Cork. Irländskt för hela slanten.
    https://www.facebook.com/events/499469420098713/?ref=3

    SvaraRadera