måndag 18 mars 2013

Flytt....

Ja, känner mej som en backpacker....Hade tänkt bo kvar här tills ungarna slutat skolan. Men... har märkt sista tiden hur ensam jag är här i byn. Kräver inte så mycket. Var ganska nöjd med det umgänget jag hade med Peter när vi var tillsammans. Men nu saknar jag mina vänner inne i stan med omnejd. Det går inte att fara iväg på helgerna för att ses. Vill kunna ta en fika eller bara en tur på stan med er även en veckodag!

Vi trivs bra här annars. Billigt boende, lugnt och skönt, men ensamt...

Bostadsbrist råder i Norrköping upptäckte vi. 100 talet sökande på varenda lägenhet... Tog en chansning och kontaktade farmors hyresvärd. Vet att det blir en trea ledig där.. Och förvånad blev jag när de ringde och erbjöd visning och sen att jag fick den utan krusiduller!
Samma storlek som vi har nu. Balkong fast tyvärr åt fel håll. Pyttekök.. men jättefint stort vardagsrum men ett stort burspråk som är som ett rum. Dessutom fungerande öppen spis och genomgående gamla trägolv i hela lägenheten. Kan bli hur mysigt som helst!
De som bor där vill flytta redan till 1/4 men har den till 1/6. Chansade och sa upp min idag och hoppas på att någon vill ha den innan 1/7..!
Så, jag som nyss packat upp sista flyttkartongen ska nu göra om.. igen... Ja, känner mej tokig men ibland blir det ju inte som man tänkt sej!
Så vi börjar om igen. Ny lägenhet, förhoppningsvis nytt jobb vartefter. Sen är det bara kärleken kvar... hm!
Önskar er fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar