tisdag 26 mars 2013

Jobbdag

Benen känns som trumpinnar. Suttit på gumpen 20 minuter på hela dagen. Kockan sjuk, praktikanten (jag)kastades in i lejonkulan med hull och hår. Klarar sej lätt tilltufsad men är av envis sort så det fixar sej! Påskbord imorgon. Kockan fortfarande sjuk. Tvingar ledig dotter att följa med som backup!
Klockan är snart sju, inte gjort ngt mer än tagit en promenad och ätit. Satan vad tiden springer!
Måste fixa disken nu innan jag somnar i soffan!
Liten tjej kom in i köket efter maten. -Lotta! maten var god idag! Vad bra sa jag, fast jag heter inte Lotta, jag heter Anette! Hon tittar på mej..hm, -men du ser ut som Lotta! men du, jag gillade inte den där äggsåsen... Men det var ingen äggsås svarar jag, bara en vanlig dillsås! -Okej, men då gillade jag den inte fast maten var jättegod! (fiskgratäng och potatis!)
Kuliga är dom de små liven, i lagom dos! Sådär 30 minuter lunch typ!

Fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar