onsdag 20 mars 2013

Trött

Trött, tröttast! Det känns att jobba heltid i kök! Förutom lunchen så står eller går vi mest hela tiden. Men så mycket roligare än att städa ändå! Klart det gör sitt till att ha en arbetskamrat att slänga käft med. Diskussionen idag har varit på fredagsnivå, det vill säga låg. Snoppar, sexleksaker och diverse bisarra men roliga historier.
I går visade jag min lägenhet för en liten familj som troligtvis ska ha den. Idag ringde Josse och sa att det var hennes klasskamrat och mamma som varit här och tittat på den! Världen är liten!
Så nu hoppas vi att hon i sin tur ska hitta någon som kan ta hennes lite tidigare...
I slutet av maj senast drar vi oss inåt staden igen. Nu när allt är klart känns det bra. Även om jag trivs bra här. Ja, följ nu inte efter nästa karl så fort nästa gång var ett "råd" jag fick igår. Mm, förvisso, men hur vore det om "karlarna" också kunde ta lite ansvar i förhållanden och inte bara tro att man ska vara kåt, glad och tacksam ;-) 
Min badrumslampa pajade lägligt och trots envisa försök att få loss kupan så gick jag bet. Bad t om mitt ex om hjälp men inte heller han lyckades. Ringde idag fastighetsskötaren och hade tur att jag fick prata med den jag hade förut när vi bodde i förra lägenheten. Han är inte rädd för min hund utan när jag kom hem hade han fixat till det!
Nu är jag fixad och klar för en fika med en vän om en stund. Blir lite seg av att sätta mej ner efter full dag så nästan lite tur (bara nästan) att det är ruggigt ute för då piggnar jag väl till!
Ha en fin eftermiddag!


2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag önskar och hoppas att du ska trivas i din nya lägenhet och att du ska fortsätta att ha roligt på jobbet. Kärleken kommer så småningom men kanske är det inte så dumt att njuta en stund av singellivet. Lite spänning är aldrig fel (inom rimliga gränser hade jag tillagt om jag kommenterat mina barn men jag tror du är tillräckligt vuxen att ta eget ansvar :D) Massor av lycka-till-kramar!

    SvaraRadera
  2. Haha, tack kära vän! Hm, jo försöker vara "vuxen"! Att njuta av det sk singellivet har aldrig riktigt varit min grej. Trivs inte med att vara själv och just därför känns det väl bättre att flytta tillbaks där vännerna finns!!

    SvaraRadera