söndag 31 mars 2013

Påskdagen

Nu har påskens bestyr klarats av för i år. Igår var vi hos min gamla farmor och åt påskmidagg, Bara jag brorsan och barnen. Det var trevligt men i vanlig ordning är det ett stressmoment för gamla människor. Först blev hon lite sur för att jag inte köpt rödbetssallad. 
Jag jagade runt efter lax, läsk och hovmästarsås innan vi kom. Rödbetssallad stod inte på listan. Vilket hon med bestämdhet hävdade att det visste hon absolut att vi bestämt! jaja, affären ligger 25 meter från huset så barnen sprang snällt iväg. 
Sen ska det ÄTAS! Mycket. Gärna mer än vad man klarar av. Man är ju också så snäll att man gör det. Vet ju att det är hennes bevis på att det var gott. Är dock utslagen hela kvällen sen!
Hade med 2 kartonger som vi slängde upp på vinden i ett förråd jag har där sen förut. Ska ta med en kartong varje stadssväng så blir det något mindre att flytta på när den dagen kommer!
Hade ett extrabarn här torsdag till lördag och när jag skjutsade hem henne följde ett annat med hem igår...
Fick lite spunk på dom när de hade fniss och skrattattack klockan fyra imorse... Skönt att man är ledig en dag till! De åker till sin pappa idag och då ska jag ha vilodag imorgon! Inte idag för hemmet ser ut som en krigszon i vanlig ordning!
Funderar allvarligt på ett annat upplägg av boendeytan när vi flyttar. Överväger en bäddsoffa så de får ett varsitt rum. OCH en extra tv. Då kan de ju hålla sitt stök där och jag i alla fall får ha vardagsrummet i ordning. Nu sitter de ju här och kollar på film. Äter chips och godis och det är inte undanplockat på morgonen precis!
Solen strålar återigen från en klarblå himmel så hunden, jag  Runkeeper får väl ha en lite längre träff under eftermiddagen också!
Önskar er en fin påskdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar